Here we go again...

Känns om om detta inlägg bara kommer bli en repris för er... Ett rabblande ni antagligen är ganska trötta på vid det här laget... Men jag fick mig i alla fall ett gott skratt i lördags... Tro det eller ej, men jag tror faktiskt på fullaste allvar att cK kommer tycka det är ganska skönt fram i maj, när han kan börja tacka nej till spritorgier utan att skämmas... Det kändes i alla fall så i söndags...

På lördag morron hade cK match i bowlinghallen och på eftermiddagen skulle några bowlare träffas för att kolla farmarlaget och ta ett par pilsner... Jag var i Götene hela eftermiddagen och kvällen och när jag åkte hem vid 21 ringde jag cK, mest bara för att berätta att jag åkte hem då... cK frågade om jag kunde komma och hämta honom, men jag sa att han kunde va kvar ett tag till, så kunde han ringa senare när han ville hem..

21.30 ringer telefonen och en liten, liten cK vill ha skjuts hem. Jag åker och hämtar och får stanna till vid parkgrillen för att han vill ha mat... Det är då jag först märker vilken grad av fylla vi tagit oss ikväll... :)

cK: Vad vill du ha för mat då??
Jessie: Ingen, jag är inte hungrig... Har du pengar? De tar ju inte kort här....
cK: Klart jag har pengar... Det har man väl alltid... Vad vill du ha för mat då??
Jessie: Inte nå´n mat.. Jag vill inte ha... Gå ut nu
cK: Ja, men nån mat vill du väl ha...
Jessie: NEJ!! Gå ut nu
cK: Men varför är du så arg... Jag vill ju bara va snäll ju....

ck går ut och tar en rejäl omväg till höger innan han kommer fram till luckan.. Pratar mde killen ett tag och kommer sen tillbaka till bilen för att vänta där... Trodde jag...

cK: Åk
Jessie: Men maten då??
cK: Jag har inga pengar.. Du får åka nå´n annanstans

Åker till Torngrillen istället, där proceduren om vad jag vill ha för mat upprepar sig igen... Efter lite tjatande går han ut för att beställa... Denna gången går han långt åt vänster istället. Precis strax till vänster om huset Torngrillen är i finns en liten buske, utom synhåll för personalen... Där ser jag cK smälla sig själv på kinderna tre ggr och ta ett djupt andetag innan han går fram till luckan. Hör honom beställa mat för att sen säga: Vänta, jag ska bara kolla... Kommer till bilen
cK: Vad vill du ha??
Jessie: Inte nåt.. Jag vill inte ha nåt
cK: Ok

Ska gå tillbaka men glömmer stänga dörren innan, så han får dörrhörnet i halsen.. Aj, aj.. cK hämtar maten och kommer tillbaka till bilen... Tar tag i handtaget för att öppna men tappar taget tre gånger så han får ont i handen... Aj, aj... Ger mig maten så jag kan hålla den när han sätter sig i bilen... Han hoppar in och jag räcker matlådan mot honom för att kunna köra hem...
cK: Jag vill inte ha den äckliga maten
Jessie: Grrrrrr

Kommer i alla fall hem välbehållna, trots att då cK har lite innanför västen ska han alltid ligga över ratt och växelspak i mitt knä...

När klockan är 22.15 lördag kväll har cK redan snarkat i soffan i fem minuter och jag satt nöjd och kollade Wallander och knaprade hamburgertallrik... :)


Inte så fördelaktig bild, men det får han ta.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0