Jag har fått tillbaka datorn

När jag träffade cK för drygt ett och ett halvt år sedan var han frälst i att spela Knight fight på nätet... Mikiis spel, Travian, föraktade han dock och påstod att det var världens skitspel. Något han tycktes glömma så fort han tröttnat på att vara knekt och hellre själv blev bonde och handlade med säd och byggde nya gårdar för kung och fosterland. När det sedemera inte roade Mr längre började han slåss på de sju haven och jaga polkagrisar och pärlor i Sea fight. Tidigare har onlinespelen gått lite omlott, så han har börjat avveckla det ena först när han har hittat ett bra substitut. Så döm om min förvåning när han vid ett par tillfällen nämnt att han tröttnat på Sea fight, utan att ha börjat spela något annat (vad jag vet i alla fall). Idag har jag fattat... Fick låna Mikiis Ps2 på obestämd tid härom dagen, så numera titulerar sig cK "Rallyförare"...  Har accepterat att behöva ta kölapp till datorn förut... Inte så viktigt... Men till Tv´n... Jag vet inte....

Torsdagar är cK´s dag att laga mat på.. Gjorde en överenskommelse nångång innan jul, att han skall fixa med maten en gång i veckan. Lämpligen torsdagar eftersom han inte jobbar torsdag natt... Första gången fick jag makaroner och småköttbullar från Felix. Torsdagen därpå värmde han överblivet i micron sen dagen innan.. Mumma... Veckan därefter skulle han få bekänna färg, och jag önskade spagetti med köttfärssås... Jättegod. Sen kom julen och rutinerna slogs i spillror. Idag önskade jag falukorv i ugn med hemgjort mos... cK vägrade... Han kunde ju inte...

Jag var så illa sugen på detta att jag kunde tänka mig en kompromiss, så jag gav förslaget: Han handlar, han skalar potatis, jag gör korven, jag gör moset, vi städar efteråt. Jag kan städa själv, säger cK, som, jag tror, var ganska nöjd med överenskommelsen. Han handlar, han skalar, jag lagar, vi äter... Jag blir sittande i soffan och hänger ett tag, cK går ut i köket och ska fixa...
cK från köket: det kanske är bäst du lägger maten där den ska va.
Jag: Mmmm (Tänker, mos, tillagad korv, en bit otillagad korv... Är det svårt)
cK: Ja, du vet ju vart allt ska va i kylen & så... När du har grejjat där inne...
Jag: Mmmm  (fattar inget.. jag har inte fixat nåt) Kan ja göra då...
Jag går ut i köket, fixar in korven & moset.... cK sätter sig i soffan... så länge... Går in i rollen som bilförare.....

Det är tre timmar sen nu....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är inte ensam. Jocke ÄLSKAR sitt bilspel som han kör på wii.. och han bara måste klara den banan och den banan....osv.. Han anser sig numera vara rallyförare av rang..

2009-01-08 @ 20:56:36
Postat av: Maloo

Jag tror bestämt att Alfred kanske byter idol när han hör detta. Och vill cK ha en riktig match ska han spela mot honom för han är en j-l på bilspel.Men annars är det väl kul att få rå om datorn. Då kan du ju göra inlägg flera ggr om dan. Och förvänta dig inte att karlarna ska ändra sig. det gör de aldrig. Det är bara att acceptera och bita ihop. Och mjölka dem på pengar.

2009-01-08 @ 21:13:14
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha...jag skrattar varje gång jag läser här! Du skriver såååå kul verkligen!

Å dom vet allt hur dom ska manipulera oss så vi tar över i köket...du vet ju vart allt ska stå i kylskåpet...hahaha!! Ställ de där de finns plats CK!!



Kram på dej

2009-01-09 @ 13:57:17
URL: http://mylifeonlyforyou.wordpress.com
Postat av: mamma/svärmor

Ett tips till cK, tänk dig att allt du ställer in i kylen är ölburkar. Du kommer å stuva så det får plats så mycket som möjligt! ;-)

öl, öl, öööl dä ä gott dä!

2009-01-09 @ 16:58:52
Postat av: Maloo

Alltså 8/1 är många dagar sedan. Du förstår väl att du har en skyldighet mot dina läsare att uppdatera då och då va...

2009-01-12 @ 18:23:11
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: mamma

Just det..det är du baske mig skyldig din familj!

2009-01-12 @ 22:18:31
Postat av: Maloo

En får kommentera här då när det inte går på nästa inlägg. det jag ville säga är bara att jag nu ser vad Alfred har fått ifrån att han ska ha häng på brallorna...

2009-01-13 @ 21:45:49
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0