En liten trip till Lugnås

Igår tog jag och Elliot en liten roadtrip till Lugnås för att hälsa på Carina & Helena i Helenas stuga.  Efter att asfalt övergått i grusväg och grusväg övergått i gräsväg och gräsvägen smalnat av i en liten stig så var vi framme... Passade en människa vars enda (nästan :) ) krav här i livet är lite lugn och ro, för fridfullt var just vad det var där i urskogarna... Eftersom det inte fanns rinnande vatten inomhus passade Elliot på att bajja två gånger under den ett par timmar långa vistelsen... En av gångerna rejält... Tur att det finns våtservetter...

Carina bjöd på fantastiskt god hallonpaj med recept hämtat ur "Två systrars söta"... Har faktiskt aldrig smakat så god... Tydligen vildhallonen de varit till skogs & plockat som var så outstanding i smaken... Jag vill ha vildhallon i min trädgård :)




Helena tränar lite

Efter två portioner paj, många koppar kaffe och mycket babbel packade jag och Bluppen in oss i bilen, tog stigen som övergick i gräsväg, vidare på grusväg som sedemera övergick i asfalt tillbaka till civilisationen...

Tack Carina, Helena och inte att förglömma mormor Inga som också var där, för en trevlig förmiddag...

På eftermiddagen fick jag besök på Lindåsen av mamma och Lina, som ville komma och fika cupcakes de hoppades på skulle finnas kvar sen Hellmans besök. Där gick de tyvärr bet. Kan inte ha sötsaker hemma då jag har troll i huvudet som säger åt mig att äta tills det tar slut... Så jag hade skickat med cupcaksen hem till Hellmans kids... Fick då helt sonika ställa mig och fixa nya till mor & syster... Alla fick dekorera sin egen...


Linas K-vif märke längs ner till vänster, över den mammas "gubbe" och över det cK´s saab-märke. Min sol och blomma och Linas halvgjorda K-vif märke... Fula men goda...

Kvällen spenderades sedan i trädgården där mamma hjälpte mig att skörda lite vinbär.... Har typ hela frysen full med skörd nu... & då har jag inte lastat in varken äpplen eller plommon än... Hur ska detta gå.. Inget skola förfaras, som det står i bergspredikan... :)

Kommentarer
Postat av: mamma

mammas gubbe?....det ser väl varebda männska att det är Olinda från paradise hotel! *förnärmad*

mwn jisses så görgoa de var, tack jessie.

2009-07-22 @ 23:47:11
Postat av: mamma

ps. skriv aldrig kommentar efter att linserna är urplockade! ;-)

2009-07-22 @ 23:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0