cK`s matdag

Jag och cK bytte matdag denna veckan, så jag tog hans torsdag och han skulle istället fixa på fredagen. Frågade nån dag innan vad han skulle bjuda på, så kunde jag handla åt honom om han ville. Han tänkte efter ett tag och svarade sen att eftersom det var fredag tyckte han det var ett perfekt tillfälle att bjuda på restaurang.

Vid 17.30 på fredageftermiddagen hämtade han således upp mig på jobbet och vi åkte till restaurang Troja. Där valde vi varsin god tvårätters meny. Ck tog toast skagen och oxfilé med bea och potatisgratäng. Själv valde jag samma förrätt men sjötunga (eller vad det nu var. panerad?? fiskfilé var det iaf) på planka med pommes duchesse. Gott var det i alla fall...


cK´s filé


Min planka


Mmmm så gott det var :)

cK fick sig nog dock en tankeställare när notan kom in... Ingen av hans tidigare middagar har nog landat på 560 kr. Förvisso inklusive en öl till honom och en bubbelvatten till mig...  :)

Vad bjuder era respektive på när det ska bjudas flott?? 

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh så gott det ser ut...själv har jag inte ens råd å köpa mig en...respektive! ;-)

2009-03-15 @ 11:37:00
Postat av: Linda

Hej!

Det tackar man ju inte nej till att bli bjuden på sådana läckerheter.

Hoppas ni har kommit över förlusten förresten :)

Hälsa och gratta conny så gott.

Ha det!

2009-03-15 @ 21:29:35
Postat av: Anonym

hello... det såg gott ut! Jag och Jonas var på Pirum i lidköping förra veckan... det var RIKTIGT bra, rekomenderas varm.

2009-03-15 @ 23:31:25
Postat av: Anonym

Hej Jessica

Kul att läsa din blogg, lika duktig som vanligt på att skriva (inte konstigt att man ville göra arbeten ihop med deg). Jag tyckte att du var jättefin i profil med magen, men förstår att du längtar efter bebben nu.

Ha de gött!! Kramar Helene

2009-03-16 @ 19:05:48
Postat av: Jessie

Pirum?? Har jag aldrig hört talas om... Får vi kolla upp då..



Helene: Vad kul att du har hittat hit :) Kan inte du också börja blogga, så jag kan följa ditt liv :)

2009-03-17 @ 21:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0