Fortfarande för stor :(

Var på mödravården idag för min extrakontroll eftersom livmodern var över normalkurvan sist. Gjorde de sedvanliga kollerna. Hjärtljud 142, bra blodtryck, inget socker i urinen jag hade med och heller inget på de blodprover jag lämnade förra gången för ett par veckor sedan. Allt verkar bra. Turen är nu i alla fall att man gör en glukosbelastning för att utesluta diabetes. Där mäts sockret i blodet före och efter man fått dricka nån sockerlösning. Är det så att det är bra resultat där får man åka och kolla om man bär på mycket fostervatten... Gör man inte det utgår man från att allt är som det ska... "Men det är inte så vanligt att man är för stor alltså", frågar en lite orolig Jessie sin barnmorska.... "Johodå... Det är inte alls så konstigt", svarar hon.... Så det ska väl bli bra det här....

Får man en sån här...

Är det ju bara mer för mig och cK att älska :)

Kommentarer
Postat av: Hellman

Hjärtljuden klappar ju på i killtakt, precis som de borde :)

Vilken procedur du får genomgå, allt för att dessa barnmorskor mäter olika.. men det är väl bara för dig att stå ut!!

2009-03-18 @ 09:14:54
Postat av: Linda C

Ibland överreagerar barnmorskorna lite. Men det är ju bra att de kollar upp saken... När jag gick med Felix så var mitt mått alldeles för litet. Så jag fick göra extra UL kontroller. Det visade sig att han låg och "gömde" sig därinne för han var ingen liten baby när han kom ut. Jag hade trott att det skulle komma en liten nätt baby på knappt 3kg men ut kommer en skrikande drygt 4 kgs baby. Döm om min förvåning... Man vet aldrig hur det blir förrän de kommer ut...

2009-03-18 @ 10:30:07
Postat av: mamma

Oavsett...så kommer han/hon från ca. tonåren klaga på sin vikt samtidigt som han/hon för högerhanden mellan chipspåse å mun i en aldrig sinande rörselse...varför skulle just detta exemplar av en äkta Ander avika? ;-)

Äpplet faller inte långt från trädet..lr som vi brukar säga kolapappret faller inte långt från godispåsen!

2009-03-18 @ 12:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0