Helgen v. 10

Helgen har som vanligt gått i ett illa snabbt tempo... Fast det gör iofs veckorna också... När jag var yngre var det så jobbigt att det ibland var typ tisdag och onsdag, för då var det så lång till fredagen... Nu är det bara måndag & fredag.... De andra dagarna märker jag aldrig...

Var hemma vid halv fyra på fredagen & gjorde ett litet ryck i rövarkulan. Orkar man inte de andra dagarna ska det i alla fall se hyggligt ut till helgen :) Blev illa trött och var tvungen att lägga mig och vila lite vid halv sex-snåret. Ställde inte nån klocka, men tänkte att jag skulle gå upp senast halv sju för att duscha och fixa lite fruktsallad innan postkodmiljonären började. Kände efter ett tag att cK kom och gjorde mig sällskap i sängen. Han hade ju bara sovit till tre på fredagen, så han behövde ju vila lite också :) Tyckte jag hade stenkoll på uret men vaknade med ett ryck och insåg att klockan redan var tjugo i åtta.. Nu blev det brått.. Sparkade upp mannen ur sängen och satte honom att hacka fruktsallad... Tack för inspirationen Ida :)


cK hackar ananas


Lite rostade nötter & kokos & bös kan va gott till


Det färdiga resultatet. Fruktsallad med äpple, päron, apelsin. kiwi, ananas, vindruvor och granatäpple. På toppen lite nötter, bös och vaniljkesella. Hade man bara en hackare anställd på heltid skulle jag vilja ha det varje dag.

Lördagkvällen spenderades hos Linda och Andreas där Storjägare Andersson visade på fler kvaliteter än just jägartalangen... Jättegod paj och sallad och en superb avslutning bestående av karamelliserade päronskivor och glass. Mumma... Jag och cK fick se oss besegrade i både Guitar Hero och Alias... Jag fattar inte...



Hädanefter blir det bestämt bara spel som har stått i våra hyllor i åratal... :) Tusen tack för en jättetrevlig kväll..

Kommentarer
Postat av: Maloo

Oj...Var det nästan inte mer vaniljkesella än det var fruktsallad?? Men smarrigt ser det ut. Och bättre sent än aldrig...kolla ditt konto...en surprise.Förresten har JAG betalat den första Sälenräkningen. Bara så du vet.

2009-03-11 @ 22:54:36
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Det ser faktiskt ut så, men så var det ju förstås inte... Måste va för att kesellan är närmare kameran som den högen blir lite extra stor... I see... Va har du betalt so far då?? Får se när jag behagar sätta in de stålarna :)

2009-03-12 @ 17:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0