Mvc och babyprylar

Har varit på mvc-besök idag... Börjar dugga tätare nu när det faktiskt börjar närma sig lite smått... Snart inne på sista fjärdedelen. Hjärtljud 144 förra gången och 145 nu... Verkar hålla sig där omkring. Är dock lite svårt t.om för expert-Hellman att kunna avgöra könet... Lite i "ingenkönsland" tydligen :) Bra blod-och pisseprover sen förra gången och även bra blodtryck... Lilla smolket i glädjebägaren var att livmodern verkar avvika något från den normala kurvan. Har växt lite för mycket... Jag försökte lägga fram förslaget att jag kanske bara unnat mig och göttat mig lite extra ett tag, men barmorskan hävdade att det inte skulle spela roll. Fanns absolut ingen anledning till oro, men för att utesluta graviditetsdiabetes, vilket skulle kunna va en orsak, fick jag en extra tid för mätning och ett prov för att kolla sockret i blodet...  

Var på babyproffsen härom dagen och hämtade ut ett paket gratisgrejer man fick när man gick med i Libero-eller pampersklubben, vilken det nu var. Innehöll bland annat en blöjsoptunna som jag tror skall absorbera lukten, en napp, tuttskydd så inte mjölken rinner iväg en massa erbjudanden till olika tidningar och klubbar, våtservetter (eller vad det nu heter till barn) och prov på blöjor... De får jag nog dessvärre skicka tillbaka... För inte kan det finnas någon som har röv i storlek med en tesked... I alla fall ingen från släktet Ander...



Fick även babyns andra leksak härom dagen. Den första var en kanin som han fick av min mamma och nu fick han  två mobiler att hänga över säng eller skötbord och en lite skallra i nåt mjukt och gottigt material av cK´s mamma... Hoppas han blir glad :)

Vet ju att det här bara är början på alla gåvor som kommer forsa in här nu ett bra tag framöver. Själv har jag varit med på en sisådär 2345958 gåvor till nyfödda barn. Eftersom mina kompisar, syskon och bekanta började få barn redan på trettiotalet, medan jag själv valde att satsta på karriären som lärarinna, har man ju liksom sett ett och annat liv komma till världen och varit framme med gåvor... Nu är det payback.. Men var snälla och prata ihop er lite... Vill inte bara ha i minsta storleken som han kan ha i ett par månader. Inte heller bara större storlekar som han kan växa i. Inte gärna för många gosedjur, man vet ju aldrig var man ska göra av dem. Räcker även med en boken- om -mig-själv. Tror bestämt det är bättre att publicera en önskelista här, så kan ni pricka av varefter ni handlar prylarna.

Imorron ska vi få åka till Christer och Ida och kolla hur en livs levande tvåveckors-baby ser ut... Har såklart alltid varit kul att se alla nya bebisar, men helt plötsligt har allt sånt blivit lite extra speciellt...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahahaha... Tror inte de är några problem me blöjorna Jessica!! Dom passar säkert den lilla dockan!!



Haha!! Skrattar alltid när jag spanar in på din blogg!! Alltid lika kul!!



Kram på dej

2009-03-05 @ 20:53:55
Postat av: Maloo

Även universum uppstod ur ett enda gruskorn...med de visdomsorden vill jag bara säga att alla röver har vart små en gång...trot eller ej.



Den miniblöjan passar annars väldigt bra med den lilla minimössan jag köpte i november.Och jag har hittat en grej till som kommer uppskattas lika väl som en viss "kin" i min familj så kommer en sån på önskelistan så har jag redan köpt en. Fast jag säger inte vad det är.



Vi kanske även kan testa om bajsblöjetunnan även skulle passa kattgrus.Det luktar inte mumma direkt.



2009-03-06 @ 15:39:31
URL: http://malooskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0