Ni kan kalla mig husägare

Idag kl 15:15 stegade jag och cK ut från "Mäklarhuset" ett hus och en erfarenhet rikare och några kronor fattigare... Känns just nu, precis som när jag fick reda på bebben i magen, ganska ingenting liksom... Är tydligen en sån person, som måste gå och suga på karamellen ett tag, för att sen, i de allra flesta fall, känna att "Fan, vad nöjd jag är"...

Allt gick så illa snabbt, både med bebben och med huset. Två månader för det första och två dagar för det andra :) Kanske inte riktigt, men nästan. Visste sen ett par månader att huset skulle komma till försäljning, så det är klart att vi funderat över det. Men från visning till att näst sista budgivare dragit sig ur var det bara två dagar.  Ska bli intressant att bli Örslösabo, jag som alltid hävdat att Götene är bästa platsen på jorden att slå ner sina bopålar.
Så från första Juni är ni välkomna på en kaffetår i Lindåsen, Örslösa. Varsågoda och ta er en titt på huset. Eller som cK´s mormor sa: "Fin barack"


Kommentarer
Postat av: mamma

Grattis!

En liten undran bara...

Vilken busslinje å hur långt från närmsta hållplats? ;-)

2009-03-30 @ 21:54:32
Postat av: Maloo

Örslösa har en ju i allafall hört talas om, det var värre med Istrum men det går alldeles utmärkt att bo här så det blir nog alldeles utmärkt att bo i baracken också;-) Ser redan fram emot kaffet. För att inte tala om bullarna.

2009-03-30 @ 22:36:56
URL: http://malooskrypin.blogg.se/
Postat av: Jessie

Grödorna då Maloo... Vill du inte se grödorna??

2009-03-30 @ 22:53:49
Postat av: Lisbet

Grattis till husköpet.

Det finns ett fint hus till salu alldeles bredvid klubblokalen i Kinne-Vedum, det kanske kan vara nått för minstingen i familjen. Där stannar bussen alldeles utanför huset kan jag tala om för mamman i familjen och där finns det en väldans bra fotbollsförening för dom som vill spela fotboll. Men du kan väl köra bebben till kvif så han/hon får träna i "rätt" lag.

2009-03-31 @ 08:03:39
Postat av: mamma

Lisbet: Jag köper det själv....tänk så bekvämt nära hem jag har från sommafesten då!

2009-03-31 @ 12:12:18
Postat av: Lisbet

Till och med jag får närmare. För eller efter fest? Vi tar var sin, men inte iår jag ska till Turkiet med barn o barnbarn.

2009-03-31 @ 16:23:43
Postat av: Anonym

Grattis till huset!! Jag tror som du att man skall slå till om det känns rätt. Jag är inte mycket för att fundera och vända och vrida på allt, det är bara att köra om det känns rätt och du verkar vara nöjd med tillvaron.

Kram Helene

2009-03-31 @ 21:42:06
Postat av: Lisa

Åh va kul med både hus och barn! Jättekul för er!! Hoppas du snart har suget klart på karamellen och börjar bli så där glad å springer omkring å planerar in vart du ska ha alla prylar och alla nya prylar som bara måste köpas!!!

Ha de bäst tjejen!!



Kramelikram

2009-03-31 @ 22:54:09
URL: http://www.updatebylisa.blogspot.com
Postat av: Jessie

Tusen tack allihop... Jodå, Lisa, inreda började jag allt med redan på visningen... Tänkte tapeter, golv, vilken vägg som skulle bort, helrenovering av taoletter, möbler... Har ju varken köksbord eller eventuellt bord i storarummet... Nya soffor skulle va fint.. Tv-möbel... utemöbler till altan... Fan vad pengar... & cK tänker säkert gräsklippare o annan skit... Äh, han kan behöva träna med en handjagare ett par år....

2009-04-01 @ 22:29:03
Postat av: Anonym

Men jesse vad kul är det bara kombi som saknas många ramar Marie

2009-04-02 @ 09:01:08
Postat av: Jessie

Japp... Känns dock som om kombin får vänta några år :)

2009-04-02 @ 20:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0