Sockerchock och våfflor

I torsdags var det dags att genomföra en glukos-belastning som skulle göras för att kolla om det eventuellt kan vara graviditetsdiabetes, som orsakar den lite för stora kulan. Var på Guldvingens vårdcentral kl åtta och fick ta ett litet stick in armen... Därefter fick jag dricka en illa äcklig sockerlösning och gå ut och sätta mig och vänta i väntrummet i två timmar... "Kan jag inte åka hem" , frågade jag... "Nej, du ska helst inte röra dig, du kan gå på toa om du behöver, men det är det enda", fick jag till svar... Aj, då... Fick ringa cK lite snabbt och lätt och hoppas att han inte hade gått och lagt sig. Behövde ju något att fördriva tiden med och frågade honom om han inte kunde komma med en bok till mig.... Han undrarde om det inta fanns några broschyrer jag kunde titta i, men insåg väl han med att det kunde bli lite tradigt, så han kom så snällt  :)

När klockan var 10 var det dags att ta nästa blodprov, som slutade i inte mindre än fyra stick... Var tydligen lite svårstucken... Nu är det bara att vänta på svar från skövde som talar om huruvida jag har förhöjt socker i blodet eller inte... Känns som om tiden går och det där svaret lär väl komma lagom till att jag ligger där på bordet och snällt får pressa ut sex-kilosklumpen oavsett...

På kvällen var det dags att öka på blodsockret ytterligare. Våffeldagen skulle firas. Dock en dag för sent, men det innebar bara att jag fick våfflor två dagar i rad. Startade med små fullkorns-våffle-snittar med lite olika röror på. Var faktiskt riktigt gott. Därefter kom den verkliga höjdpunkten... De riktiga våfflorna.



Kanske Wallentins första smak på våfflor, fast han fick ju med lite fördröjning...
 
Kom på att jag verkligen älskar de små rutiga hjärtana. Har faktisk provat mig fram bland våffelmixerna (ja, jag använder mix när jag hittar bra grejer) och hittat den klart bästa våffelmixen. Tre kockars mix finns att köpa på ÖB för typ 7-8 kr..

Frasar frasigare än stärkta underkjolar när man tar första tuggan. Det är mumma det... Vill även slå ett slag, fast mycket svagare,  för Ekströms fullkornsvåfflor. I alla fall om man har röror på. Ett stort minus får Icas egna våffelmix. sega jävlar & inte ett dugg fras så lång örat nådde.... 



Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Tack för senast, mycket gott, mycket gott.

Om man ser på bilden på ert nya hus så tror jag inte tapeterna på toan är det största problemet...:)

Ha det bra!

2009-03-28 @ 19:07:04
Postat av: Jessie

Du kanske tänker på att det lutar lite... Det är vi vana vid :)

2009-03-29 @ 16:00:33
Postat av: Jessie

Jag har bara två kommentarer:

1. Bättre svårstucken är snarstucken

2. Lite snett är inte lett

2009-03-29 @ 22:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0