Tjänat 3000 lax idag

Igår ballade min lur ur. Från att ha varit väl fungerande kunde jag plötsligt utan förvarning inte ladda den längre. Stoppade först i den när jag satt i bilen, men det hände nada på batteriindikatorn. Tänkte att det var en jävla skit till billaddare. Ryckte lite i den, och satte i och ur den ur tändarhålet ett par ggr... Men inget ändrades... Funderade lite över att den faktiskt lös, så den borde ju va hel.. Men tydligen inte.... När jag kom hem stoppade jag i den i den vanliga laddaren... Fortfarande nada laddning. Började "laga" på mitt sätt, lite typiskt tjejigt vill jag tro... Tryckte sladden hårdare in i sitt hål... Vickade ganska kraftigt i sladden och slog telefonen några gånger i sängstolpen... Inget hände... Skit... Telefonen pep för svagt batteri. Började kolla runt på pricerunner var man kunde hitta de billigaste Sony Ericsson-telefonerna. En C 902 för dryga 2700 fick det bli... Skulle bara fundera några dagar. Började tänka lite på hur livet skulle se ut utan luren. Ganska skönt faktiskt... Några dagar bara... Fast jobbigt... Hur gjorde man förr när man skulle träffa nån på stan?? Bestämde man plats och klockslag då elle??

Idag när jag kom hem från jobbet gick MacGyver & hämtade min telefon, som låg i delar vid sängen, en liten, liten mejsel, en tops och bensin eller vad det nu var. Han pillade och putsade bort nå´n skit som satt i ingången batteriladdaren/telefonen och vips så hade han tjänat närmarte 3000 spänn åt mig.... Tack min älskade cK... Undrar vad vi ska hitta på för kul för de pengarna... :)







Kommentarer
Postat av: mamma

Ibland kan det faktiskt va bättre å best. plats å klockslag...

För idag satt jag förgäves å väntade på dig på rådhuskonditoriet.



Har du förresten hört sången "den stora dagen"? ;-)

2009-03-31 @ 19:46:39
Postat av: Jessie

Men du fyller väl inte år i alla fall...

2009-03-31 @ 20:44:53
Postat av: mamma

Inte vad jag minns....men minne är nog en bristvara i de Anderska generna, det är det som utmärker oss! ;-)

2009-03-31 @ 21:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0